Inschrijving Jan Terlouw Innovatieprijs 2016 geopend

Innovatieve duurzame ondernemers kunnen zich tot 1 augustus aanmelden voor de Jan Terlouw Innovatieprijs 2016. Deze jaarlijkse prijs is door Stichting Kiemt in 2011 in het leven geroepen om (duurzame) innovaties en nieuwe bedrijvigheid in Oost-Nederland een extra impuls te geven. Half augustus 2016 maakt een expertcomité de genomineerden van de Jan Terlouw Innovatieprijs 2016 bekend.

Twee prijzen!

Er is een aantal selectiecriteria om voor de Jan Terlouw Innovatieprijs 2016 in aanmerking te komen. Zo moet het gaan om een (letterlijk) tastbare innovatie op het terrein van Energie- en Milieutechnologie, Biobased Economy of Circulaire Economie. De innovatie moet in de regio Oost-Nederland ontwikkeld zijn en (onder meer) daar ook wordt geïmplementeerd. De (huidige en potentiële) economische waarde die de innovatie vertegenwoordigt staat centraal bij beide prijzen.

In tegenstelling tot eerdere jaren, worden er dit jaar twee prijzen uitgereikt:

  1. De hoofdprijs gericht op bewezen excellentie, als erkenning voor ondernemers die hun innovatie in 2015 of 2016 succesvol in de markt hebben geïntroduceerd en hier tevens omzet mee hebben gedraaid. De hoofdprijs omvat 10.000 euro prijzengeld en ruime media-aandacht.
  2. Een aanmoedigingsprijs, gericht op startups en klein MKB (max. 10 werknemers) die werken aan de ontwikkeling van duurzame innovaties, maar die nog niet op de markt hebben gezet. De ambitieprijs omvat 5.000 euro prijzengeld, 5 dagen advies en ondersteuning door Kiemt en huisvesting voor de startup.

Beoordeling en uitreiking

De genomineerden worden half augustus bekend gemaakt. Tijdens het Kiemt Najaarscongres op 3 oktober 2016 maakt het expertcomité de winnaars van de Jan Terlouw Innovatieprijs bekend. Het beoordelende expertcomité bestaat uit vier vertegenwoordigers van (hoofd)participanten uit het Kiemt netwerk onder voorzitterschap van Jan Terlouw. Alle nominaties worden door een expertcomité beoordeeld op de volgende criteria:

  • de mate van innovativiteit.
  • de mate van duurzaamheid (bijvoorbeeld CO2-reductie of hergebruik afvalstromen).
  • de (huidige en potentiële) economische waarde.
  • bij de aanmoedigingsprijs wordt tevens gekeken naar het stappenplan tot marktintroductie van de innovatie.

Meer informatie en inschrijven vindt u hier

Delen:
Annemarie Buining

Annemarie werkt bij het Centrum voor Valorisatie en Ondernemerschap van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen als proces coordinator en tevens community manager voor Energie Next.

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.